Cascadeur, In Slaughter Natives si Ordo Rosarius Equilibrio la Brasov

Sambata, 15 noiembrie, la Centrul Cultural Reduta din Brasov am avut parte de unul dintre cele mai reusite show-uri din acest an. Si aici nu este vorba de vreun concert cu zeci de mii de spectatori sau camioane intregi de aparatura, ci de o serie de 3 concerte unice pana in acest moment in Romania.

In primul rand tin sa-i felicit pe organizatori( DonisArt si Kogaionon) pentru seara “Apocaliptic – Decadenta” din 15 noiembrie de la Reduta. Este pentru prima oara in Romania si, probabil, in multe tari din Europa Centrala si de Est cand trupe dintr-o zona muzicala de nisa gen apocalyptic/industrial/neo-folk concerteaza in aceasta zona.

Seara decadenta de la Reduta a avut pe afis trei trupe: Cascadeur (Germania), In Slaughter Natives (Suedia) si headliner-ul Ordo Rosarius Equilibrio (Suedia).

Desi am avut retineri in privinta unei sali de concerte a unei case de cultura, Reduta m-a lasat fara comentarii; un centru cultural modern, o sala de concerte civilizata, mica (350 locuri) si mai ales cu o acustica cum rar gasesti in Romania. Numai daca am avea si o sala de vreo 5000 de locuri asemeni celei din Brasov …

In holul din fata salii incepand cu ora 17:00 erau prezente cele 3 standuri de merchandising atat ale trupelor prezente, cat si casa de discuri bulgara Corvus Corax si nelipsitul Titus Constantinescu. Practic a fost aproape unica ocazie de a putea achizitiona un cd/tricou cu In Slaughter Natives sau Ordo Rosarius Equilibrio, unde oferta a fost destul de variata si exista si posibilitatea de a fi semnat chiar de artisti.

Cu o intarziere de aproape 45 de minute, aproape de ora 19 :00 lumea deja astepta in sala inceperea concertelor.

Opening act-ul i-a apartinut trupei Cascadeur formata din Axel Menzer, care a fost cunoscut prin primul sau proiect Hekate, o trupa de Folk-Gothic, in prezent fiind membru activ in Ordo Rosarius Equilibrio si punand bazele unui nou proiect folk: Cascadeur. Axel a declarat ca reprezentatia de la Brasov este a 2-a aparitie live cu acest proiect, dupa ce proiectul a fost lansat luna trecuta la Madrid si pot spune ca are sanse destul de mari sa creasca (bine, la un nivel la care o trupa de neo-folk poate deveni populara). La Brasov pe scena, Cascadeur a insemnat Axel Menzer voce si percutie, Tomas Pettersson (ORE) percutie si Jouni Havukainen (In Slaughter Natives) keyboards. Cascadeur a oferit o portie de 30 de minute de melodic folk, cu o percutie pregnanta, o voce puternica si magistrala, toate insotite de texte atat in engleza, cat si in germana. Partea vizuala are un rol foarte important in spectacolele neo-folk, aici Axel Menzer recurgand la imagini renascentiste si lumini calde.

https://i0.wp.com/i19.photobucket.com/albums/b178/arianrod/ORE/2008_1116artdonis-brasov0232.jpg

In Slaughter Natives

Cascadeur a terminat concertul destul de repede, urmand sa intre pe scena In Slaughter Natives, una din primele trupe de dark/industrial, ale carei baze Jouni Havukainen le-a pus acum 23 de ani. Dupa o pauza de 15 minute, registrul muzical s-a schimbat, luminile au devenit mai reci si totul a devenit mai dezolant. La sintetizator locul lui Jouni i-a fost luat de Kathleen Binder, fata care, in pauza, asigura merchandising-ul trupelor, percutia si keyboard-ul au fost in mana lui Tomas Pettersson, iar Havukainen a creat aproape singur intreaga atmosfera sumbra. De un calm si o platitudine tipic scandinava, Havukainen are un mod unic de a canta: o combinatie de recitare soptita ce suna mai mult a incantatie. Printre melodiile cantate de In Slaughter Natives: As My Shield, Death, Just only Death, Cryptic Slaughter, Christ, Chaos Breeding. Proiectiile video au inceput sa fie canalizate pe aspectele extreme ale vietii, lumina a devenit albastra, iar fumul artificial a creat o senzatie inecacioasa la propriu. In Slaughter Natives a fost in sine un prag initiatic pentru ceea ce avea sa urmeze dupa o alta pauza .

In Slaughter Natives

In Slaughter Natives

In Slaughter Natives

In Slaughter Natives


Scena s-a umplut cu un paravan de pe care atarna un sutien, o sticla de absinth, trandafiri, smirna si lumanari – decorul headliner-ului Ordo Rosarius Equilibrio. Desi, Rose Marie (partea feminina a formatiei si sotia lui Tomas Pettersson) nu a venit la Brasov, Ordo Rosarius Equilibrio a fost asa cum ma asteptam: o prezenta cum rar intalnesti si oameni care fac muzica din pura pasiune. Alaturi de Tomas Pettersson, initiatorul Ordo Rosarius Equilibrio, Jouni la sintetizator si keybords, Axel Menzer percutie si chitara acustica a fost prezent si Fredrik Bergstrom, o surpriza neasteptata. Desi il vazusem la standul cu tricouri inaintea concertului, nu am reusit sa-l identific prea bine decat in momentul in care l-am vazut pe scena. Fredrik Bergstrom este recunoscut ca unul dintre promotorii industrialului experimental. El a explorat acest gen prin proiectul No Festival of Light. Un concert pe care multi fani ai trupei si ai genului l-au asteptat de ani de zile. Cu un setlist care a acoperit cele mai cunoscute albume, ORE a reusit sa interactioneze destul de repede cu publicul din sala Reduta. Desi minimalist, concertul ORE a fost in mare parte apreciat de public, Tomas Pettersson multumind publicului dupa fiecare piesa. Un discurs despre elemente contradictorii, intre viata si moarte, lumina-intuneric, femeie-barbat, pana la definiri ale moralei si explorari ale sexualitatii. Daca unii s-au asteptat la un show depravat (nu decadent), Tomas ne-a oferit o apocalipsa matura, fara excentricitati, alaturi de proiectii definitorii muzicii ORE. Chiar daca vocea lui Rose Marie a fost pe sampler, Do Murder & Lust Make Me A Man, I Am The Sun (Anus Dei), Lost Forever, in the Blitzkrieg of Roses, Hell is where the Heart is. The Gospel of Tomas, Seduced by the Kisses of Cinnabar Sweet, When We Murdered The World On The Fourteenth Day si Who stole the Sun from its place in my Heart? au sunat asa cum trebuia, fara adaugiri, fara modificari.

Au fost prezente si doua melodii de pe albumul Onani, ce va fi lansat la sfarsitul acestui an, Can You Hear The Devil’s Laughing si I Will Be There. Iar daca albumul suna ca acest scurt demo de 2 piese, atunci ORE nu se dezminte de la a crea masterpiece-uri. Dupa ce au parasit scena, Ordo Rosarius Equilibrio s-a intors in aplauzele indelungi ale publicului cu Singing for the Angel of the East, de pe ultimul album, Four. Concertul s-a incheiat cu, probabil, cea mai cunoscuta piesa a lor “Three is an Orgy, Four is Forever”. Daca One is for Liberty – ceea ce Cascadeur a impus in prima jumatate de ora, Two is for Evil – Jouni Havukainen ingloband dark-ul industrial cu versurile apocaliptice, atunci Three is an Orgy, a musical orgy creata de Ordo Rosarius Equilibrio.

Ordo Rosarius Equilibrio

Ordo Rosarius Equilibrio

Ordo Rosarius Equilibrio

Seara s-a incheiat in Musik Club, la un after party cu fanii si cei 5 artisti.

Inca o data, felicitari Donis Art si Kogaionon si asteptam un nou concert Ordo Rosarius Equilibrio (cu tot cu Rose Marie) cat mai curand.

Pana atunci, va recomand niste buni prieteni ORE, Spiritual Front si Rome, pe 13 decembrie, tot la Reduta, tot in Brasov.

www.rockarolla.ro

Advertisements

~ by arianrod on November 22, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: